Az 190-es évekig nyúlik vissza a dízel befecskendezők története, amikor is a Fiat megtervezte a common rail rendszereket. A Bosch továbbfejlesztette ezeket, miután megvásárolta az alkatrészek szabadalmát, így már sorozatgyártásban is készülhetnek.
A befecskendezők hibájáról bővebben itt tájékozódhat. A dízelmotorok közt megkülönböztetünk klasszikus és common rail típusúakat. A kettő közt annyi a különbség, hogy a hagyományos dízelmotorok esetében minden injektornál külön idéződik elő a porlasztónyomás, ellenben a common rail típusú dízelmotoroknál a nyomás kialakítása már külön zajlik, valamint a befecskendezés is. A common railben vagyis a közös csőben a gázolaj magas nyomás alatt időzik. Csak abban az esetben indul meg a különböző befecskendező szelepekhez, ha már felhasználásra kerül. Ekkor az injektor pont annyi gázolajat nyom az égéstérbe, amennyire szükség van. A common rail rendszerek ismérve, hogy alacsony fordulatszámon is legalább 1500 bar nyomás alatt működik. A magas nyomás eredményeként a gázolaj finomra tud porlasztódni, tehát minőségibb égés tud lezajlani.
A befecskendező hibát még laikusként is viszonylag könnyű észre venni, ez pedig annak köszönhető, hogy meglehetősen látványos jelei vannak a meghibásodásnak. Ha az autónak semmi baja sincs, ellenben jóval többet fogyaszt az autó a megszokottnál, akkor az gyanakvásra adhat okot. Ha hideg időben nehezen indul az autó, különösen, ha el sem indul, akkor az is arra utal, hogy az injektorral probléma van. Szintén figyelmeztető jel, ha nehezen akar indulni, lomhává válik az autó vagy lassan reagál a gázpedál nyomására. Abban az esetben is az injektorral van a baj, ha környezetvédelmi vizsgálat határérték feletti károsanyag tartalmat mutat ki a kipufogógázban.