A fékdob olyan fék, amely súrlódást alkalmaz, amelyet olyan betétek okoznak, amelyek kifelé nyomódnak egy fékdobnak nevezett forgó henger alakú részhez. A dobfék kifejezés általában olyan féket jelent, amelyben a dob belső felületét nyomják a betétek. Bővebben erről weboldalunkon olvashat.
Fékdob teherautóhoz rendelhető az aruhaz.intermotor.hu weboldalon, tehát nézzen be hozzánk még ma és itt mindent megtalál a fékdobokról ami csak érdekelheti. A modern autó dobféket először egy Maybach által 1900-ban gyártott autóban használták, bár ezt az elvet csak később, 1902-ben szabadalmaztatta Louis Renault. Szőtt azbesztbélést használt a dobfékbetéthez, mivel egyetlen alternatív hő sem vezetett el annyira, mint az azbesztbélés, bár Maybach kevésbé kifinomult dobféket használt. Az első dobfékeken karok és rudak vagy kábelek működtették mechanikusan a betétet. Az 1930-as évek közepétől az olajnyomás egy kis kerékhengerben és dugattyúkban működtette a fékeket, bár egyes járművek évtizedekig tisztán mechanikus rendszerekkel folytatták működésüket. Néhány kivitel két kerékhengerrel rendelkezik.
A hátlap a többi alkatrész alapját képezi. A hátlap emellett növeli az egész berendezés merevségét, alátámasztja a házat, és megvédi az idegen anyagtól, például a portól és egyéb úttörmeléktől. Elnyeli a fékezés nyomatékát, ezért a hátlapot „nyomatéklemeznek” is nevezik. Mivel minden fékezési művelet nyomást gyakorol a hátlapra, ennek erősnek és kopásállónak kell lennie. Az utóbbi években emelték a vész- vagy a rögzítőfék karjait és az automatikus fékpofa-beállítót is. Amennyiben fékdobot rendelne keresse fel az aruhaz.intermotor.hu weboldalt, és itt megtalálhatja a teljes kínálatot is az árakkal együtt. Weboldalunkon elérhetőségeinket is megtekintheti.