Légtelenítésre minden járműnek szüksége van, hogy a motor hűtőrendszere megfelelően tudjon működni. Amikor a hűtővizet leengedjük, a rendszerbe levegő kerül, ezért szükséges a légtelenítése. Látogassa meg az alkatreszek.hu weboldalt és keresse meg az Ön autójához megfelelő légtelenítő alkatrészt.
A légtelenítés valójában azt jelenti, hogy egy folyadékkal működő rendszerből eltávolítjuk az odakerülő, illetve a bezáródott levegőt. Erre nagy szükség van, hisz a légbuborék, vagy a légzárvány akadályozza a motor hűtőrendszerének megfelelő működését. Azért, hogy egy autó légellenállása minél kisebb legyen, már a modern kocsik orr-részét alacsonyabbra is tervezték. Ez viszont nem praktikus, mivel a hűtő felső pontja lejjebb került ezáltal, mint a motor szintje. Feltöltéskor ez a levegő nem képes teljes mennyiségben távozni, és a maradék a hűtőrendszer legmagasabb pontjára fog szorulni. Még régebben a járműveken volt egy hűtő betöltő nyílás, így akkor még automatikusan légtelenítette magát, manapság már a modernebb gépkocsiknál a légtelenítési eljárást külön kell elvégezni.
Ha a fékrendszerbe szorulna levegő, ez ronthatja a fékezésünk hatékonyságát, ami veszélyes lehet. A levegős fékrendszer legszembetűnőbb tünete, hogy a szokásosnál puhább a fék, ami az aktív pumpálásra felkeményedik. Leginkább ezt a jelenséget a fékbetétek cseréje után tapasztalhatunk. Ezeknél a légtelenítés két ember munkáját igényli. Az egyikük ilyenkor a légtelenítést végzi a fékeknél, még a másik fél a fékpedált nyomja le, pumpálja. Ezt a folyamatot úgy kell elvégezni, hogy először kicsit meg kell lazítani a légtelenítő csavart, ezután az utastérben lévő személynek el kell kezdeni lenyomni a féket. Eközben a csavart lassan nyissuk tovább, miközben figyeljük, hogy a folyadék megjelenik-e a csőben. Miután a fékolaj néhány centit elér, lezárhatjuk a légtelenítő csavart. Ezzel befejeződött az adott munkahenger légtelenítése. Ezt a műveletet minden keréknél végezzük el.