Ez a cikk arról szól, hogy egy vállalkozásnak, cégnek miért is fontos az egységes céges arculat.
Miért nem érdemes nem hozzá értőkre bízni az arculattervezés folyamatát. Legtöbb esetben a cégvezetők és az alkalmazottak is a legkedvezőbb árban lévő szolgáltatásokat veszik igénybe, amivel nincs is baj. Ez csak akkor baj, ha véletlenül olyan helyről kapunk ajánlatot, ahol a mérce alacsonyabb a megfelelőnél, így az ár egyértelműen kisebb mint a jó referenciákkal rendelkező arculattervezők esetén. Tehát a modern arculattervezés első lépése, hogy jó helyekről kérjünk árat, mindenképpen a referenciák alapján nézelődjünk első sorban, amelyik oldalon a referencia megfogott bennünket csak ez után nézzük az esetleg publikus árakat, mivel a jó arculat sem kerül sokkal több pénzbe mint egy elsietett gyenge minőségű nem modern arculat.
A modern céges arculat előnye sok esetben mérhető, több olyan ügyfelünk is volt már az elmúlt 12 évben, akik egy új arculat segítségével, új vevői köröket értek el és ha belegondolunk akkor a befektetett összeg sok-sok éven át a több 100×-át hozza be, éppen ezért fontos a jó céges arculat.
Modern letisztult formavilág és a kevés szín használata a titok, persze a tevékenységi körnek megfelelő színek és formák alkalmazása is mérvadó. Fontos még az is, hogy a modern formák kiválasztásánál a cég méretét, múltját és egyediségét is figyelembe kell venni. A formavilágon túl nagyon fontos, hogy ha nagyobb múlttal is rendelkezik a cég, semmiképpen ne jelenítsük meg például a logó esetében a cég nevét például xy kft. Ez régebben a 90-es években divat volt, mert így mutatta a tulajdonos, hogy neki bizony Kft. van és ő komolyan csinálja a tevékenységét, mára ez a mentalítás például már hátrányt jelent a vásárlók szemébe, gondoljunk csak bele, ha mi vásárolunk bármit is, minket sem érdekel a cég neve, csak a termék és a szolgáltatás érdekel bennünket. A vállalkozás neve tehát lehet fantázia név is, ami sokkal nagyobb teret enged a céges arculat megfelelő tervezéséhez és modern megjelenítéséhez.